Bu Blogda Ara

26 Şubat 2013 Salı

Makarna İhracatı

MAKARNA



SITC NO : 048.3 makarna

ARMONİZE NO :

1902(190211: yumurta içeren pişirilmemiş makarna)

190219: yumurta içermeyen pişirilmemiş makarna

190220: doldurulmuş makarna

190230: diğer makarnalar

190240: kuskus



Makarna, sert durum buğdayından elde edilen irmiğin su ve bazı zenginleştirici maddeler

ile karıştırılması, biçim verilmesi ve kurutulması suretiyle elde edilen oldukça besleyici ve

uluslararası ticarette de rağbet gören bir gıda maddesidir.

Günümüzde makarna, besleyici, lezzetli, ucuz, hazırlanması kolay, raf ömrünün uzun

olması gibi pek çok özelliğe sahip olması nedeniyle unlu mamuller içerisinde ekmekten

sonra en çok tüketilen gıda maddesi haline gelmiştir.

Makarnanın tarihçesi incelendiği zaman iki farklı yaklaşım göze çarpmaktadır. Bunlardan

ilki, makarnanın ilk kez M.Ö. 1700–1100 yılları arasında Çinliler tarafından yapıldığı ve

1292 yılında ünlü gezgin Marco POLO tarafından keşfedilerek günümüzde makarnanın

anavatanı olarak kabul edilen İtalya’ya getirildiğidir. Diğer görüş ise, İtalyanların makarnayı

Araplardan aldığı yönündedir. Ortadoğu ile ticaret yapan İtalyanların, o zamanlar “el-rişta”

günümüz mutfağında ise “erişte” olarak adlandırılan yiyeceği kendi ülkelerine

götürdüğüdür.



Dünya ticaretinde önemli bir yer tutmakta olana makarna, spagetti ve benzeri ürünler

Uluslar arası Ticaret sınıflandırmasında (SITC) 048.3, Armonize Sistem Nomenklatürü’ne

göre hazırlanan İstatistik Pozisyonlarına bölünmüş Gümrük Tarife Cetvelinde ise 19.02

pozisyon numarası ile makarnalar(Makarnalar (pişirilmiş veya et ile veya diğer maddelerle

doldurulmuş veya başka şekilde hazırlanmış olsun olmasın) (spagetti, macaroni, şehriye,

lazanya, gnocchi, ravioli, canelloni gibi); Pişirilmemiş makarna (doldurulmamış veya başka

şekilde hazırlanmamış) şeklinde tanımlanmıştır.



TÜRKİYE’NİN ÜRETİMİ



Türk gıda sanayinin öncü sektörlerinden biri olan makarna sanayinin temelleri ülkemizde

Cumhuriyetin ilk döneminde atılmıştır. Ülkemizde makarna daha önce erişte adı altında

tamamı evlerde yapılan ve tüketilen bir ürün iken, 1922 yılında İzmir – Bayraklı’da kurulan

ilk makarna fabrikasının faaliyete geçmesiyle bu ürünün ülkemizdeki sanayi tipi üretimine

geçilmiştir. Bu tarihten, 1950’lere kadar küçük işletmelerde ve düşük kapasitelerde yapılan

üretim, yerini 1960’larda yüksek kapasiteli, büyük işletmelere devretmiş ve toplam kurulu

üretim kapasitesi 1960 - 1970 yılları arasındaki on yıllık süreçte yaklaşık 3 kat artmıştır.

1970’li yıllarda modern teknoloji ile donatılmış büyük tesislerin birbiri ardına açılmasıyla

sektördeki ivme artmış ve 1980 yılı itibariyle yeni açılan fabrikaların yanısıra, mevcut

fabrikaların da kurulu kapasitelerini artırmaları sonucu toplam 6 fabrikada 250 bin ton’luk

bir üretim kapasitesine ve 110 bin ton/ yıllık bir üretim hacmine ulaşılmıştır.

1990’lı yılların başlarından itibaren ülke çapında ihracata yönelik sanayileşme stratejisinin

ağırlıklı olarak uygulanmasıyla makarna ihracatımızda görülen canlanma, iç talepteki eşzamanlı büyüme ile

paralel gelişince, makarna sektöründe faaliyette bulunan büyük

fabrikalar kapasitelerini artırma yoluna gitmişler ve 1997 yılında toplam kurulu kapasite

710 bin ton/yıl seviyesine çıkmıştır.



Bugün, Türk makarna sanayi içerisinde, bölgesel talebi karşılamaya yönelik çalışan

tesislerin yanısıra, teknolojik açıdan gelişmiş ülkelerle rekabet edebilecek düzeye gelmiş,

üretiminin önemli bir bölümünü ihracata yönlendirmiş, büyük entegre tesisler de dahil

olmak üzere çok sayıda fabrika faaliyet göstermektedir. Türkiye, artık, 1.000.000 tonun

üzerindeki kurulu kapasitesi ile dünyanın en büyük makarna üreticisi ülkelerden birisidir.

Sektördeki mevcut üretim tesisleri, coğrafi dağılım açısından makarna üretiminde ana girdi

olan sert durum buğdayının yetişme alanları olan Güney Doğu Anadolu, Orta Anadolu ve

Batı Anadolu bölgelerinde yoğunlaşmaktadır.

Ülkemizde makarna üretimi yıllar itibariyle artış göstermekle birlikte özellikle son yıllarda iç

ve dış talepde görülen dalgalanmalar sonucu inişli çıkışlı bir seyir izlemektedir. Üretimi

belirleyici unsurların başında sert durum buğdayının rekoltesi gelmekte ve rekoltenin

düşük olduğu yıllarda üretim yavaşlamaktadır.



Makarna, yüksek besin değeri, ucuz fiyatı, kolay depolanabilmesi ve hazırlanması,

üretiminde kullanılan modern teknoloji, kolay bulunabilmesi ve ilave soslarla besin

değerinin ve lezzetinin artırılabilmesi gibi özellikleri ile kullanımı dünyadaki eğilime paralel

olarak Türkiye’de de artan bir üründür. Ancak. yıllar itibariyle istikrarlı bir şekilde artan iç

talebe karşın. kişi başına tüketim sektörde söz sahibi ülkelerin değerlerinden geri

kalmaktadır. 2010 yılı itibariyle Türkiyedeki kişi başına düşen tüketim miktarının 6,1 kg

olduğu tahmin edilmektedir.





Ülkemizdeki kişi başına makarna tüketiminin bölgesel dağılımı incelendiğinde. Marmara

Bölgesinin 6.4 ‘lük bir oranla ilk sırayı aldığı ve bu bölgeyi sırasıyla Ege ve İç Anadolu

Bölgelerinin izlediği görülmektedir. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri. bu tür ürünlerin

daha çok evlerde hazırlanması ve geleneksel yemek alışkanlıklarında makarnaya ikame

ürünler olan bulgur ve eriştenin büyük yer tutması nedenleriyle makarna tüketiminin

yaklaşık 3.6 kg gibi düşük seviyelerde gerçekleştiği bölgeler olarak ortaya çıkmaktadır.

Yine bölgeler bazında son üç yıllık tüketim rakamlarına göre yapılan bir değerlendirmede

makarna ürünlerinin İç Anadolu Bölgesinde tüketiminin hızlı bir gelişim gösterdiği ve

Akdeniz bölgesinde ise büyük ölçüde turizmin etkisiyle talep canlanması yaşayan

“Catering” sektörünün ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde arttığı görülmektedir .



Ülkemizde makarna çeşitleri arasında daha çok çubuk. spagetti. erişte. tırtıl. lokma.

bamya. midye. burgu ve fiyong şeklinde makarnalar tüketilmekte olup. son yıllarda ihraç

amaçlı değişik çeşitlerde makarnalar da firmalarımızın ürün yelpazelerinde yerlerini

almaktadır. Ayrıca. tel. arpa. harf ve yıldız şeklindeki şehriyeler ve kuskus da tüketiciler

tarafından yoğun olarak rağbet görmektedir.



TÜRKİYE'NİN DIŞ TİCARETİ

İhracat



Türkiye’nin ilk makarna ihracatı. makarna sanayinin üretime geçtiği 1922 yılından 48 yıl

sonra. 1970 yılında gerçekleştirilmiştir. Bu tarihten itibaren makarna ürünleri ihracatımızda.

dönemsel olarak görülen dalgalanmalara rağmen. uzun dönemde önemli artışlar

kaydedilmiştir. 2009 yılında yaşanan küresel kriz neticesinde değer bazında düşüşe geçen

ihracatımız. 2010 yılında krizin etkilerinin azalması sonucu makarna ihracatımız toplam

297 bin ton ve 186 milyon ABD $ düzeyinde gerçekleşerek bir önceki yıla göre miktar

bazında % 39.3. oranında artış. buna karşılık değer bazında da % 24.4’lük bir artış

göstermiştir.



Genel olarak. Türk makarna ihracatının seyrini 1970-1990 ve 1990 sonrası dönemleri

olarak iki ayrı devrede incelemek mümkündür. İlk dönemde makarna ihracatımızın yeni

açılan makarna fabrikalarının devreye girmesi ve mevcut olanların da kapasite

artırımlarına gitmeleri sonucu istikrarlı ve oldukça hızlı bir artış eğilimi içerisine girdiği

görülmüştür. Ancak bu artışlar, makarna ürünlerine yönelik yurt içi talebin bu ürünlere ait

arz miktarıyla paralel seyretmesi ve aradaki miktar farklarının yüksek dış satım

rakamlarına izin vermemesi nedeniyle yüksek seviyelere ulaşamamıştır. 1970 yılında

sadece 13 ton olan makarna ihracatımız, 1980 yılında 169 kat artarak 2.197 ton’a, 1980 -

1990 yılları arasında da 6 kat artarak 13.022 ton’a ulaşmıştır.





Yıllar İtibariyle Türkiye’nin Makarna İhracatı

(Miktar: Ton. Değer: 1000 ABD $)
Yıl Miktar Değer Yıl Miktar Değer
1970 13 2 1995 111.230 53.214
1980 2.197 779 1996 108.894 58.106
1981 3.519 1.280 1997 135.989 70.129
1982 3.870 1.326 1998 90.949 45.199
1983 3.189 1.023 1999 23.987 9.984
1984 4.920 1.631 2000 25.515 9.683
1985 8.723 2.708 2001 34.284 11.586
1986 12.650 3.920 2002 48.372 16.752
1987 16.917 5.128 2003 69.071 26.848
1988 23.159 7.413 2004 126.000 50.263
1989 16.844 6.314 2005 164.413 65.507
1990 13.022 6.189 2006 191.620 80.152
1991 48.105 19.595 2007 177.971 107.889
1992 59.731 18.394 2008 175.614 181.953
1993 52.856 23.538 2009 213.516 149.432
1994 85.463 37.449 2010 297.464 185.913
- - - 2011 404.087 285.305
Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) verileri



1990 ve sonrasını kapsayan ikinci dönemde ise. ihracata yönelik sanayileşme stratejisinin

ağırlıklı olarak uygulanmasıyla ihracat potansiyeli olan firmalar üretim miktarları ve

kapasite kullanım oranlarını artırarak yarattıkları yurtiçi talep fazlası üretimlerini ihracata

yöneltmişlerdir.



Öte yandan. 1990’lı yıllarda Sovyetler Birliğinin dağılması ile birlikte bağımsızlıklarına

kavuşan Türk Cumhuriyetleri’nin yeni pazarlar olarak ortaya çıkması 01.01.1996 tarihinden

itibaren uygulamaya giren Gümrük Birliği anlaşması ve Dahilde İşleme İzin Belgesi

kapsamında ihracatçılara son yıllarda dünya fiyatları üzerinden makarnalık buğday alımı

imkanının sağlanması gibi etkenler makarna ihracatımızın yıllar itibariyle artmasına destek

olmuştur.





Ancak Türkiye’nin makarna ihracatının 30 yıllık seyrinde kaydedilen bütün gelişmelere

karşın son on yıl içerisinde sektörün dış satım gücünü olumsuz yönde etkileyen önemli

olaylar makarna ürünleri ihracatımızın 1999 ve 2000 yılları itibariyle. 1988 yılı seviyelerine

kadar gerilemesine neden olmuştur. Söz konusu olaylar kronolojik bir şekilde

incelendiğinde. 1991 Körfez krizi sonucu 1991 yılı itibariyle 4. büyük makarna ürünleri

pazarımız olan Irak’a konulan ambargo. 1996 yılında en önemli ihraç pazarımız olan

ABD’nin anti Damping ve Telafi Edici Vergi uygulamaya koyması. 1997 Güney Doğu Asya

ve sonrasında da. 1998 Rusya krizleri ihracatçılarımızın potansiyel pazarlarını yeterince

değerlendirememesi sonucunu doğurmuştur.



1989-1995 yılları arasında ABD. 1995-1999 yılları arasında Rusya Federasyonu. 2000

yılında Belçika. ve 2001 yılında Gürcistan makarna ürünleri ihracatçılarımızın yöneldiği en

önemli pazarlar olurken. 2003 ve 2004 yıllarında. Birleşik Arap Emirlikleri ve Azerbaycan

en önemli ihraç pazarlarımız olarak ortaya çıkmışlardır. 2005, 2006, 2007 ve 2008 yılları

içerisinde ise Birleşik Arap Emirlikleri. Irak ve Benin en önemli ihraç pazarlarımız olurken.

2011 yılındaki en önemli ihraç pazarlarımız sırasıyla Angola, Togo, Benin Irak ve Japonya

olmuştur.

Ülkeler İtibariyle Türkiye’nin Makarna İhracatı
(Miktar: Ton. Değer: 1000 ABD $)
Ülke Adı 2009 2010 2011
Miktar Değer Miktar Değer Miktar Değer
Angola 10.488 6.545 19.224 11.436 50.520 34.690
Togo 17.311 11.295 23.646 13.921 40.270 26.837
Benin 9.625 6.035 19.903 11.828 29.908 20.790
Irak 19.024 11.798 24.874 13.800 31.172 20.590
Japonya 11.559 9.494 13.882 10.502 17.177 14.044
Nijer 6.789 4.609 11.378 7.303 17.819 12.719
Kongo 9.538 6.406 12.996 8.112 15.035 10.667
Cibuti 11.286 7.859 9.905 6.170 13.693 9.641
İsrail 10.630 7.604 11.863 7.559 12.133 8.518
Kamerun 7.841 5.276 4.110 2.516 12.187 8.383
B.A.E. 13.851 9.347 11.377 6.663 11.056 7.469
Somali 2.825 2.033 4.182 2.424 10.270 7.118
Almanya 7.398 6.524 7.125 5.403 8.550 7.051
Libya 1.096 746 228 150 9.279 6.510
Azerbaycan 5.072 3.902 7.575 5.040 6.844 5.018
Tanzanya 1.049 683 6.438 3.749 6.108 4.231
Lübnan 2.800 1.802 13.041 7.639 6.156 4.227
Suudi Arabistan 2.841 2.304 4.012 2.658 5.390 4.089
Kenya 6.002 4.029 6.783 4.057 5.802 4.006
Güney Afrika Cum. 1.745 1.228 3.376 2.172 4.534 3.270
Diğerleri 54.746 39.911 81.394 52.807 90.187 65.437
Genel Toplam 213.516 149.432 297.309 185.911 404.087 285.305
Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) verileri
* Sıralama 2011 yılı içerisinde ihracatı yapılan makarna değeri bazında yapılmıştır

SEKTÖRÜN DÜNYADAKİ DURUMU VE DÜNYA TİCARETİ

Dünya’da makarna ürünlerine olan genel talep, artan dünya nüfusu gelişmekte olan

ülkelerin geleneksel mutfaklarında yer almasa bile artan kişi başına milli gelirler ile birlikte

batı tarzı yemek alışkanlıklarına yönelen ilgi ve bu ürünlerin lezzeti, ucuzluğu, besleyici

olması, kolay hazırlanması, uzun süre muhafaza edilebilmesi gibi özelliklerinden dolayı

istikrarlı bir artış göstermektedir. Makarna ürünlerinin üretiminin temel hammaddesi olan

durum buğdayına bağımlılığı ve makarnalık sert buğday türünün dünyanın belirli

bölgelerinde yetişiyor olması bu ürünlerin talep edildiği ancak üretimin yurt içi talebi

karşılamaya yetmediği veya hiç üretimin yapılmadığı ülkeleri net ithalatçı konumuna

sokmaktadır. Ülkeler bazı zamanlarda kendi iç pazarlarında ürün çeşitliliğini sağlamak

amacıyla da ithalat yapabilmektedir.



Dünya Üretimi ve Tüketimi



Toplam 11,9 milyon tonluk dünya makarna üretiminde İtalya en fazla makarna üretimi

yapan ülke konumundadır. İtalya’dan sonra en fazla makarna üretimi yapan ülkeler

sırasıyla A.B.D., Brezilya. Rusya ve Türkiye’dir.



Dünya makarna tüketiminin en fazla olduğu ülkeler arasında İtalya ilk sırada yer

almaktadır. İtalya’yı Venezüella, Tunus ve Yunanistan izlemektedir. Türkiye ise kişi başı

6.1 kg’lık yıllık tüketimi ile ancak 19. sırada yer almıştır.



Dünya İhracatı



Dünya makarna ihracatı 2010 yılında bir önceki yıla göre % 4’lik bir büyüme ile 6,9 milyar

dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Dünya makarna pazarının en önemli aktörü % 35’lik pazar

payı ile İtalya’dır. Ancak, uluslararası pazarlarda yaşanan ve temelde fiyat/ kalite kriterine

dayalı gerçekleşen rekabet, ülke bazında pazarlarda başarılı olma şansını diğer ihracatçı

ülkelere de tanımaktadır.



Makarna dünya ihracatında son 15 yıllık dönemde genel bir artıştan söz etmek

mümkündür. Bu artış, esas olarak dünya genelinde büyüyen pazarla birlikte, üretici

ülkelerin, kendi yerli makarna sanayicilerine bu tür ürünlerin ihracatında çeşitli teşvikler

vermek suretiyle ihracata yönelik üretimi gerçekleştirmelerinden kaynaklanmaktadır.

Çin. A.B.D ve Belçika İtalya’dan sonra en büyük makarna ürünleri ihracatçısı ülkeler olarak

ortaya çıkmaktadır.



Türkiye dünya makarna ürünleri ihracatında söz sahibi ülkelerden birisidir. Ülkemizin

dünya makarna ihracatından aldığı pay 1992–1997 yılları arasında devamlı artarak 1996

yılında % 2.9 ve 1997 yılında da % 3.5’a ulaşmış ve ülkemiz. 1996 ve 1997 yıllarında

İtalya ve Çin’in ardından en büyük 3. ihracatçı ülke konumuna yerleşmiştir. 1998 yılında.

İtalya ve ABD’nin ardından 3. önemli ülke konumunu sürdüren Türkiye. bu yıldan itibaren

ihracatımızda kaydedilen düşüşlerle birlikte dünya makarna ürünleri ticaretinde önemli

ölçüde gerilemiştir. Ancak Türkiye’nin Ortadoğu ve Afrika ülkeleri gibi yeni pazarlara

yönelmesi sonucu özellikle 2003 yılından sonra makarna ihracatı hızlı bir biçimde artış

kaydetmiş. 2005 yılına gelindiğinde Türkiye dünya makarna ihracatı sıralamasında tekrar

ilk on ülke içerisine girmiştir. 2010 yılı itibariyle ise. Türkiye dünya makarna ihracatında 8.

sırada bulunmaktadır.



Dünya İthalatı



Dünya’da makarna ürünlerine olan genel talep, artan dünya nüfusu, gelişmekte olan

ülkelerin geleneksel mutfaklarında yer almasa bile, artan kişi başına milli gelirler ile birlikte

batı tarzı yemek alışkanlıklarına yönelen ilgi ve bu ürünlerin lezzeti, ucuzluğu, besleyici

olması, kolay hazırlanması, uzun süre muhafaza edilebilmesi gibi özelliklerinden dolayı

istikrarlı bir artış göstermektedir. Makarna ürünlerinin, üretiminin temel hammaddesi olan

durum buğdayına bağımlılığı ve makarnalık sert buğday türünün dünyanın belirli

bölgelerinde yetişiyor olması bu ürünlerin talep edildiği ancak, üretimin yurt içi talebi

karşılamaya yetmediği veya hiç üretimin yapılmadığı ülkeleri net ithalatçı konumuna

sokmaktadır. Ülkeler, bazı zamanlarda kendi iç pazarlarında ürün çeşitliliğini sağlamak

amacıyla da ithalat yapabilmektedir.



Makarna ürünlerinin dünyadaki en önemli ithalatçıları A.B.D.. başta olmak üzere, Almanya

Fransa, İngiltere ve Kanada’dır. İtalya, bu ülkelerin en önemli tedarikçisi konumunu uzun

yıllardır muhafaza etmeyi başarmıştır.





Etiketler: makarna, makarna ithalatı , makarna ihracatı , makarna pazar araştırması , Türkiye makarna pazar araştırması , Türkiye makarna üretimi, dünya makarna üretimi ,makarna gtip no ,makarna SITC no
































Hediyelik Eşya Ve El Sanatları Ürünleri İhracatı

HEDİYELİK EŞYA VE EL SANATLARI ÜRÜNLERİ





Geleneksel Türk El Sanatları, Anadolu'nun binlerce yıllık tarihinden gelen çeşitli

uygarlıkların kültür mirasıyla, kendi öz değerlerini birleştirerek zengin bir mozaik

oluşturmuştur. Geleneksel Türk El Sanatlarını; halıcılık, kilimcilik, cicim zili, sumak, kumaş

dokumacılığı, yazmacılık, çinicilik, seramik-çömlek yapımcılığı, işlemecilik, oya yapımcılığı,

deri işçiliği, müzik aletleri yapımcılığı, taş işçiliği, bakırcılık, sepetçilik, semercilik, maden

işçiliği, keçe yapımcılığı, örmecilik, ahşap ve ağaç işçiliği, arabacılık vb. sıralanabilir.

Geleneksel el sanatlarımızdan dokumaların hammaddeleri yün, tiftik, pamuk, kıl ve ipekten

sağlanmaktadır. Dokuma; eğirme veya başka yollarla iplik haline getirilerek veya elyafı

birbirine değişik metotlarla tutturarak bir bütün meydana getirme yoluyla elde edilen her

cins kumaş, örgü, döşemelik, halı, kilim, zili, cicim, keçe, kolonlar vb.'dir. Dokumacılık

Anadolu'da çok eskiden beri yapılagelen, çoğu yörede geçim kaynağı olmuş ve olmaya

devam eden bir el sanatıdır.



El sanatlarımızın zarif örneklerinden olan oyalar; süslemek, süslenmek amacından başka

taşıdıkları anlamlarla bir iletişim aracı olarak da kullanılmaktadır. Günümüzde Anadolu'da

tığ, iğne, mekik, firkete / filkete gibi araçlarla yapılan oyaların ya bordür ya da bir motif

olarak tasarlanmış olanları, kullanılan araç doğrultusunda ve tekniklerine göre değişik

adlar almaktadır. Bunlar; iğne, tığ, mekik, firkete / filkete, koza, yün, mum, boncuk ve

kumaş artığı olarak sıralanabilir. Kastamonu, Konya, Elazığ, Bursa, Bitlis, Gaziantep,

İzmir, Ankara, Bolu, Kahramanmaraş, Aydın, İçel, Tokat, Kütahya gibi şehirlerimizde daha

yoğun olarak yapılmakta, ancak eski önemini kaybederek çeyiz sandıklarında varlığını

korumaya çalışmaktadır.



Geleneksel kıyafetlerle birlikte kullanılan oyalarımızın yanı sıra takılarda dikkat çekici

aksesuarlardandır. Anadolu'da yaşamış tüm uygarlıklar değerli ve yarı değerli taşlarla

metalle birlikte veya ayrı işleyerek sanatsal nitelikli eserler üretmişlerdir. Selçuklularla

birlikte gelen değişik üslupların en önemlisi Türkmen takılarıdır. Osmanlı İmparatorluğu

döneminde ise imparatorluğun gelişimine paralel olarak mücevhercilik önem kazanmıştır.

Anadolu'da Tunç Çağında bakır, kalay katılarak tuncun elde edilmesinden sonraki

dönemlerde bakır, altın, gümüş gibi madenler de dövme ve dökme tekniğiyle

işlenmişlerdir.



En çok kullanılan maden bakır, kalaylanarak mutfak eşyası yapımıyla

sürdürülmektedir. Maden işçiliğinde dövme, telkari, kazıma (kalemkar), çekiç işi kakma,

küftgani, savatlama, ajur kesme gibi teknikler kullanılmaktadır.

Bakırın yanı sıra pirinç, altın, gümüş gibi metallerle yapılan el sanatları günümüzde üstün

işçilik ve çeşitli tasarımlarla yaşatılmaya çalışılmaktadır.



Ahşap işçiliği Anadolu'da Selçuklu döneminde gelişip, kendine özgü bir niteliğe ulaşmıştır.

Selçuklu ve Beylikler dönemi ağaç eserler daha çok mihrap, cami kapısı, dolap kapakları

gibi mimari elemanlar olup üstün işçilik içermişlerdir.



Osmanlı döneminde sadeleşerek

daha çok sehpa, kavukluk, yazı takımı, çekmece, sandık, kaşık, taht, kayık, rahle, Kuran

muhafazası gibi gündelik kullanım eşyaları ve pencere, dolap kapağı, kiriş, konsol, tavan,

mihrap, minber, sanduka gibi mimari eserlerde uygulanmıştır. Ağaç işçiliğinde kullanılan

malzeme daha çok ceviz, elma, armut, sedir, abanoz ve gül ağacıdır. Kakma, boyama,

kündekâriz, kabartma-oyma, kafes, kaplama, yakma gibi tekniklerle işlenen ahşap eşyalar

günümüzde de kullanılmaktadır.




Bu teknikler Zonguldak, Bitlis, Gaziantep, Bursa, İstanbul-Beykoz, Ordu illerinde halen

devam eden baston yapımcılığı ile günümüze ulaşmıştır. İşçiliğin yanı sıra hammaddesine

göre değer kazanan baston ve asaların kullanımı yüzyıllar boyunca sürmüş, 19. yüzyılda

yaygınlaşmıştır. Baston ve asaların sap kısımları; gümüş, altın, kemik, sedef gibi

malzemelerden, gövde kısımları ise gül, kiraz, abanoz, kızılcık, bambu, kamış vb.

ağaçlardan yapılmaktadır.



Mimariye bağlı olarak gelişen diğer bir sanat kolu da çini sanatıdır. Anadolu'ya

Selçuklularla girmiştir. Figürlü sanat eserlerini kullanmaktan çekinmeyen Selçuklu

sanatkarlar özellikle hayvan tasvirlerinde çok başarılı olmuşlardır. 14. yüzyılda İznik, 15.

yüzyılda Kütahya, 17. yüzyılda Çanakkale'de başlayan seramik sanatı bu yörelerde

kendilerine has renk, desen, form özellikleri ile Osmanlı Dönemi seramik ve çini sanatına

yeni yorumlar getirmiştir. 14. - 19. yüzyıllar arası Türk çini ve seramik sanatı fevkalade

yaratıcı işçiliği ile dünya çapında üne kavuşmuştur. Günümüzde çini merkezi Kütahya'dır.

Burada daha ziyade Selçuklu renk, desenler taklit edilerek üretim yapılmaktadır.

Anadolu uygarlıklarından elde edilen cam işçiliğinin en seçkin örnekleri günümüzde

"cam"ın tarihi gelişimi konusuna ışık tutmaktadır. Çeşitli model ve formlarda vitray,

Selçuklular döneminde geliştirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu döneminde İstanbul'un

fethiyle camcılığın merkezi bu kent olmuştur. Çeşm-i bülbül, Beykoz işi bu dönemden

günümüze ulaşabilen tekniklerden bazılarıdır.





Anadolu'da camın ilk kez gözboncuğu olarak üretimi İzmir-Görece köyündeki ustalar

tarafından gerçekleştirilmiştir. Anadolu'nun her tarafında temelinde nazar inancı olan cam

boncukları görmek mümkündür. Nazarlık yoluyla canlı veya nesneye yönelen bakışların

dikkatinin başka bir nesneye yöneleceğine inanılır. Bu nedenle nazar boncuğundan

yapılan nazarlıklar canlının veya nesnenin görünen bir yerine takılır.

Geleneksel mimaride dış cephe ve iç mekan süslemesinde taş işçiliğinde önemli bir yer

tutmaktadır. Taş işçiliğinin mimari dışında en çok kullanım alanı mezar taşlarıdır. Oyma,

kabartma, kazıma (profito) gibi teknikler uygulanmaktadır. Kullanılan süsleme öğeleri,

bitkisel, geometrik motifler ile yazı ve figürlerdir. Hayvansal figür azdır. İnsan figürlerine ise

Selçuklu Dönemi eserlerinde rastlanmaktadır.



Günümüzde fonksiyonunu henüz kaybetmeyen sepetçilik atalardan öğrenildiği gibi halen;

saz, söğüt ve fındık dallarından örülerek yapılmaktadır. Eşya, yiyecek vb. taşıma

amacından başka ev içi dekorasyonunda da kullanılmaya başlanmıştır. Hayvancılıkla

uğraşan kırsal kesimlerde yaygın olarak kullanılan keçe, çul ve ağaçtan yapılan semer

kullanıldığı dönem boyunca geleneksel sanatların bir kolunu oluşturmuştur. Günümüzde

başta endüstrileşme olmak üzere değişen yaşam şartları ve değer yargılarına bağlı olarak

üretimleri hemen hemen kaybolmaktadır.



DIŞ TİCARET

İhracat





Türkiye’nin el sanatları ve hediyelik eşya ihracatı, 2011yılında 335.3 milyon dolar olarak

gerçekleşmiştir. İhracat içinde en önemli ürün grubu, 166 milyon dolarlık ihracatla el

halıları olup, ABD, Japonya ve Fransa en önemli ihraç pazarlarımızdır.

Hediyelik eşya ihracatında ikinci önemli ihraç kalemi gümüş mücevherattır. 2011 yılı

ihracatı 103 milyon dolardır. Başlıca ihraç pazarları ABD, Almanya ve BAE’dir.




İhracat



Dünya hediyelik eşya ihracatı, 2010 yılında 58.5 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. En

fazla ihraç edilen ürün elle yapılmış tablo ve resimler, dekoratif levhalardır. Dünya

hediyelik eşya ihracatında önemli olan diğer ürünler, kıymetli metaller ve kaplamalarından

kuyumcu eşyası, gümüş mücevherat ve imitasyon mücevherattır.




TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN FUARLAR

Türkiye’de her yıl belli başlı 4 hediyelik eşya ve el sanatları fuarı düzenlenmektedir. Bunlar,

􀂃 Bijoux Expo Turkiye - www.bijouxexpoturkey.com/

􀂃 SOUVEEXPO-Souvenir Expo Turkey-

􀂃 PROMOTURK- Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarı- www.promoturk.org/

􀂃 ZUCHEX- Uluslararası Zücaciye, Ev Eşyası, Dekoratif ve Elektrikli Ev Gereçleri

Fuarı - www.zuchex.com/

Fuarların tümü her yıl Eylül ayında İstanbul’da düzenlenmektedir.







FAYDALI LİNKLER

DÖSİMM

Kültür ve Turizm Bakanlığı

Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü

http://dosim.kulturturizm.gov.tr



21 Şubat 2013 Perşembe

Dijital Kumpas İthalatı



Dijital Kumpas İthalatında Kdv ve Gümrük Vergileri

Çin Ve Avrupa Birliği ülkelerinden mikrometre , dijital kumpas ve ölçü aletleri

ithalatında gümrük vergi oranları şu şekildedir:

En çok kayrılan ülkelerden(MFN)dijital kumpas ithalatında ,

Gümrük Vergisi % 2,7 KDV oranı %18 'dir.

Avrupa Birliği Ülkelerinden dijital kumpas ithalatında ,

Gümrük Vergisi % 0, KDV oranı %18 'dir.

Dijital kumpas ithalatında herhangi bir bir ticari önlem ya da kısıtlama(anti dumping

vergisi,sübvansiyon ve ticari koruma ) yoktur.

Türkiye'nin 2011 yılında 6 milyon 930 bin dolar dijital kumpas,mikrometre ve diğer ölçüm

aletleri ithalatı gerçekleştirmiştir.

Dijital kumpas ithalatında başlıca ülkeler ve ithalat rakamları şu şekildedir :

Japonya : 2,876 bin dolar

Çin : 1 ,774 bin dolar

Almanya : 888 bin dolar



Türkiye 'nin mikrometre , dijital kumpas ve diğer ölçüm aletleri ihracatı 2011 yılı itibariyle

423 bin dolar.Türkiye , ithalatında uyguladığı düşük gümrük vergilerine karşılık

ihracatında %5 -%30 arasında değişen gümrük vergi oranlarına tabi tutulmaktadır.





Dijital Kumpas , mikrometre ve diğer ölçüm alerleri ithalatında özel bir belge gerekmemektedir.

Dijital kumpas ithalatında aranan belgeler :

Gümrük Özet Beyan


Gümrük Beyannamesi

ithal eşyasına ait gümrük kıymet bildirimi 


Ticari Fatura

Proforma Fatura

Çeki Listesi

Menşe Şahadetnaamesi

ATR 

EUR .1


EUR MED

Konşimento

Sigorta Poliçesi


Japonya ve diğer ülkelerden dijital kumpas ithalatı için bize e-mail ile ulaşınız:

info@ithalatihracat.biz
Türkiye'nin Ham İpek Kumaşı ithalatı ve İhracatı

2011 yılında Türkiye'nin ham ipek ithalatı 3 milyon 359 bin dolar 'dır.

Özbekistan'dan 1 milyon 599 bin dolar ,Çin'den 1 milyon 212 bin dolar ve



Türkmenistan'dan 276 bin dolar ham ipek ithal ediliştir.



Türkiye Dünyadan ortalama ham ipeği tonunu 29.465 $ dan ithal etmiştir.

Özbekistan 23.17$/ton , Çin 40.400$/ton ,Türkmenistan 27.600$ ,/ton , İtalya

57.533$/ton ,Brezilya 50.500$/ton 'dan ithal edilmiştir.
Ukraynadan Turba Briket ve Öğütülmüş Briket İthalatı

ODUN KÖMÜR İTHALATI GÜMRÜK VERGİSİ VE KDV ORANLARI

Odun Kömürü(charcoal) GTİP NO: 4402



Ukrayna 'nın geleneksel katı yakıtları içerisinde odun kömürü tüketimi katı yakıtlar içerisinde

önemli bir yere sahiptir.



Özellikle Ukrayna 'nın batısında Slavala bölgesinde odun kömürü( charcoal ) briketi üretilmektedir.

Ve bu bölgedeki odun kömürü nem miktarı %5 tir.Ayrıca kokusuz ve uzun süre yanma özelliğine

sahip olması Ukrayna odun kömürünü tercih edilmesinde bir etkendir.

Odessa bölgesinde de odun kömürü üreten firmalar mevcuttur.

Firmalar aylık 300 -500 ton arası odun kömürü üretebilme kapasitesine sahiptir.



Dünya odun kömürü piyasasına baktığımızda(2011yılına ait) :

Endonezya ,Polanya ,Arjantin ,Belçika ,Nijerya ,Paraguay ,Ukrayna,Myanmar,

Çin,Malezya ,Meksika ,Hindistan gibi önemli odun kömürü ihracatçılarıdır.



Odun kömürü dünya ihracat fiyatı 377 dolar / ton 'dur(2011 yılı)



Malezya odun kömürü ihracat fiyatı 686 $ /tondur (2011 yılı)

Ukrayna odun kömürü ihracat fiyatı 439 dolar/ton'dur(2011 yılı ).

Türkiye Ukraynadan odun kömürünü tonunu 400 dolardan ithal etmiştir.



Türkiye'nin odun kömürü ithalatına baktığımızda (2011 yılı ) 10 milyon 560 bin

dolarlık ithalat yapıldığını görüyoruz.



Türkiye, odun kömürünü dünyadan tonunu 330 dolara ithal etmiştir.



Türkiye ,odun kömüründe %0 gümrük vergisi almaktadır. Odun kömüründe ise kdv oranı %18 dir.



KAYNAK :TRADEMAP-www.trademap.com

Ayakkabı İthalatı Nasıl Yapılır ?

Ayakkabı İthalatı yapmak için özel bir ithalat belgesine ihtiyaç yoktur.

Vergi numarasına sahip her gerçek kişi ve tüzel kişi ile tüzel kişilik statüsüne

olmamakla birlikte yürürlükteki mevzuat hükümlerine istinaden hukuki tasarruf

yetkisi tanınan her kişi ortaklıkları ithalat işlemlerini yürütebilir.



Ayakkabı ithalatında vergilendirme işlemi (gümrük vergi oranları ) malın çeşidine

göre (gümrük tarife istatistik pozisyonu- hs code harmonised system code vs) ve

malın menşeine göre değişmektedir.



Ayakkabı GTİP no : 64 -ayakkabılar , getrler , tozluklar ,tozluklar vb. eşya ve aksamı

Ayakkabı ithalatında gümrük vergisi ve kdv oranı gtip 6401.10 'e göre ,

Gümrük Vergi Oranı (AB ülkelerinden ) :%0

MFN ülkelerinden ithalatında Gümrük Vergisi : %17

KDV Oranı : %8



Ayakkabı ithalatında özel bir belge aranmamaktadır.



Ayakkabı ithalatına başlamadan önce , ülkemiz gümrüğünde gerekli prosedürler ,belgeler ,

ithalatını düşündüğünüz malın tam ve doğru gtip numarasının belirlenmesi , gümrük

vergisi ,kdv ,diğer masraflar ve yaklaşık maliyet konusunda tecrübeli gümrük

müşavirlerine danışınız.



İthalat yapmadan önce ,



1) ithalatını düşündüğünüz ürünleri yerel piyasada talebi var mı ,

2) İthalatın maliyetinin hesaplanması

3) İthalatın riskleri nelerdir

4) Güvenilir tedarikçileri bulunması ve seçilmesi

5) Ticari terimlerin bilinmesi (ödeme ve teslim şekilleri )

gibi konulara dikkat etmekte fayda vardır.
Dünya Araç Jant Üretimi İthalatı Ve İhracatı


Gtip 87 Motorlu kara tasitlari,traktör,bisiklet,motosiklet ve diger taşıtlar

genel gtip kodunun altında bulunan 870870500011 alt kodunda yer alan

Alüminyum jantların dünya ticareti ilişkin ticari bilgilere genel 870870 gtip

kodu (hs code) altında Birleşmiş milletlerin ticari istatistiklerinde 2011 yılı

itiabariyle dünya pazarı 17 milyar 125 milyon dolardır. Çin 4 milyar 381 milyon

dolarlar birinci sırada, 2 milyar 356 milyon dolarla Almanya ikinci sırada ,

Amerika Birleşik Devletleri 1 mlyar 261 milyon dolarla üçüncü sırada yer

almaktadır .Bu ülkeleri sırasıyla İtalya Polanya Fransa Meksika ve Türkiye

izlemektedir.

Dünya araç jant (alüminyum ve çelik jant pazarının tümü ithalatına baktığımızda
pazarın 16 milyar 813 milyon dolar olduğunu görüyoruz. Dünya kamyon,
traktör , otomobil ve diğer araç jant pazarındaki belli başlı Jant ithal eden
ülkelersırasıyla şu şekildedir (2011 yılı) :
ABD 2,948,302 bin Dolar
Almanya 2,451,607 bin dolar
Japonya 1,073,652 bin dolar
Rusya Federasyonu 1,035,069 bin dolar



Sırasıyla Kanada , Birleşik Krallık , Belçika , Fransa, Meksika diğer ithalatçı

ülkelerdir.




Türkiye'nin Jant Üretimi İthalatı Ve İhracatı

TÜRKİYE JANT ÜRETİMİ , İTHALATI VE İHRACATI





Türkiye 'nin 2011 yılında dünyaya 870870 gtip numarası altında 632

milyon273 bin Dolar ihracat gerçekleştirmiştir.



İhracat Yaptığı Ülkeler :
Almanya - 226,635 bin dolar
Birleşik Krallık - 60,798 bin dolar
Romanya - 48,563 bin dolar
Fransa - 45,896 bin dolar
İspanya- 39,671 bin dolar
Hollanda -35,649 bin dolar
İtalya -32,238 bin dolar
Belçika - 18,252 bin dolar
Portekiz - 14,566 bin dolar
ABD - 13,308 bin dolar

Bu ülkelere yapılan ihracatta Türkiye'ye gümrük vergisi

uygulanmamaktadır.Türkiye'ye bu gtip numarasında Rusya Federasyonu

tarafından %2,1 gümrük vergisi , İran tarafından %14,7 gümrük vergisine

,Suudi Arabistan %5 ,Brezilya %16, Kanada %3 , Fas %15 , Ukrayna %2.4 ,

Endonezya %10 , Tunus %36 ,Avustralya % 5, Güney Afrika %10 ,Kolombia

%10 , Arjantin % 16 , Belarus % 2.1 , Suriye % 8.8 , Hindistan%10 ,Mısır %6

,Azerbaycan %5 ,Kenya %10 ,Kazakistan % 2,1 , Birleşik Arap Emirlikleri %5 ,



Kore Cumhuriyeti %8,Türkmenistan %15 ,Yeni Zelanda % 4.5, Lübnan %5

,Özbekistan %10 , Ekvator %10 ,Malezya %25 ,Şili %6 ,Ürdün % 24

,Tanzanya % 10 , Tacikistan % 5 , Kuveyt ve Moldova % 5 ,Çin Taipei % 8.1 ,

Meksika % 5.6, Guyana %17.5 ,Venezuala %15 ,Uganda% 10 ,Kamerun %

20 , Vietnam %17. 2 , Ghana %10 , Pilipinler %8.2 ,Tayland %20 ,Senegal

%10 , Umman % 5, Nijerya% 10 ,Çin % 8.9 ,Etiyopya %20 ,Madagaskar % 10

,Komor Adaları (kamer adaları) % 5 , Cibuti %1 , Namibia %10 ,Pakistan %35

,Moğolistan % 5, Malavi %25 ,Bahreyn % 5, Angola%2 , Katar ve Afganistan

% 5, Sri Lanka %25 , Mozambik % 7.5 , Cape Verde % 30 , Bolivya %10

,Paraguay %5 ,Panama %2,5 ,Guetamala %10 ,Gabon %20 ,Fildişi Sahilleri

%10 gümrük vergileri uygulanmaktadır.

Bu listenin dışında kalan ülkeler Türkiye'den 870870 GTIP NO (HS CODE)

ürünün ithalatında Türkiye 'ye %0 gümrük vergisi uygulamaktadırlar.



kaynakça: trademap (2011 yılı istatistikleri)


TÜRKİYE'NİN ARAÇ JANT İTHALATI/Gtip 870870 İthalatı  2010 ve 2011 yıllarında Gtip no 870870500011 Türkiye'nin ithalatı yoktur.

Gtip 870870 nolu kodda ise Türkiye 'nin ithalatı 2011 yılında 156 milyon 875 bin

dolardır.Başlıca ithalatçı ülkeler Çin , Fransa ve İtalyadır.



Türkiye Jant ithalatında Avrupa menşeli ürünlere %0 gümrük vergisi , Jant

ithalatında da %18 KDV almaktadır.



MFN ülkelerinden yapılan araç jant İthalatında gümrükvergi oranı % 4,5 (MFN

duty) MFN ülkeleri (en çok kayrılan ülkeler grubu) araç jant ithalatında KDV

oranı ise %18'dir.



Her türlü araç jant ithalatında herhangi bir anti-dumping vergisine , kota ve ticari

kısıtlamalara rastlanılmamıştır.



Araç Jant ithalatında aranan belgeler :



Belgeler :Gümrük Özet Beyan,Gümrük beyannamesi ,Gümrük Kıymet

Bildirimi, Ticari Fatura , Proforma Fatura ,Çeki Listesi , Menşe Şahadetnamesi ,

ATR, EUR 1.,EUR-MED dolaşım belgesi (hangi ülke ise ona göre),

Konşimento(hava,deniz ve kara nakliyesine göre düzenlenen) , varsa sigorta

belgesi

Özel Belgeler : Uygunluk Belgesi , Endüstriyel ürün belgesi .

kaynakça: trademap , european commission market access database
Dünyada ve Türkiye'de Zeytin Yağı Ticareti İthalatı Ve İhracatı


Zeytinyağı pazar araştırması ile ilgili yaptığım kısıtlı bir çalışma olsa da araştırmacılara fikir vermesini temenni ederim.

Harmonize Kod(Hs code) : 150910 zeytinyağı ve fraksiyonları

2011 yılı BM ticari istatiklerinden faydalanılmıştır.

Rakip ülkeler : İspanya ,İtalya,Yunanistan,Tunus,Portekiz, Fas, Arjantin,Şili ,Lübnan

2011 Yılı Dünyada zeytin yağı ve fraksiyonları ihracat pazarı 5,5 milyar dolardır.

Dünya ihrac fiyatı : 3,477 $ (2011 yılı )

2011 Yılı İhracatçıları (bin $) Ton/Fiyat $(ihrac fiyatı )

1)İspanya 2,562,420 $ 3,042$
2)İtalya 1,634,161$ 4,495$
3)Yunanistan 310,743 $ 3,579$
4)Tunus 286,069$ 2,852$
5)Portekiz 270,880$ 4,101$
6)Fas 93,340$ 2,581$
7)Arjantin 71,025$ 3,138$
8) Türkiye 49,409$ 3,902$

2011 yılı ithalatı : 5,870,632,000.' dolardır .
İthalatçı ülkeler : İtalya ,ABD,Fransa,Brezilya ,Almanya,Portekiz,Birleşik Krallık ,Japonya ,Kanada,Çin,İspanya, Avustralya ,Rusya,İsviçre,Belçika ,Hollanda ,Meksika,Kore,Avusturya , Polonya ,Suudi Arabistan ,İsveç ,Danimarka,Güney Afrika başlıca ülkelerdir.

Türkiye' nin 2011 yılında İhracatı : 49,288,000 $
Türkiye'nin İhrac Ülkeleri : Suudi Arabistan 8,9 milyon dolar, ABD 4,9 milyon dolar , Irak 3,2 milyon dolar , İran 3,05 milyon dolar , Birleşik Arap Emirlikleri
2,8 milyon dolar , Almanya , 2,4 milyon dolar , Çin 1,9 miyon dolar , Filipinler 1,4 milyon dolar ile başlıca ihratını yaptığımız ülkelerdir.

Türkiye'nin Çin'in ithalat yaptığı ülkeler arasında 7 .sıradadır.Çin zeytin yağı ithalatındaki ön sıralarda: İspanya ,italya, Yunanistan ,Avustralya,Suudi Arabistan Portekiz ,Türkiye ,Tunus yer almaktadır.

Bu bilgiler ışığında Türkiye'nin Çin'deki pazarı yüzde 1,5 'lar civarındadır.

Kahve İthalatı ve İhracatı

KAHVE Ve KAHVE İTHALATI



Kahve , tropik bölgelerde yetiştirilen bir üründür.Brezilya Dünya üretiminde söz sahibidir.Türkiye ,

bu konuda ithalatçı bir ülkedir.

Brezilya , Kolombiya ve Vietnam dünyadaki en büyük ihracatçı ülkelerdir.

Dünyada en çok ithalat yapan ülke ise ABD'dir.Almanya , Fransa veİtalya AB ülkeri içinde en çok ithalatı yapan ülkeler olup ABD den fazla bir ithalatı var.

Türkiye'nin kahve ihracatı miktarı çok cuzzi rakamlardadır.Türkiye , bu üründe ithalatçı bir ülke konumundadır.

Türkiye kahve ithalatını Brezilya 'dan yapmaktadır.



Kahve İhracat Fiyatları



Kahve Gtip No : 0901



Türkiye'nin Kahve ihracatına baktığımızda 2011 yılı ihracatı 4 milyon 656 bin

dolar(kaynak: BM -Ticari İstatistiği) .



Türkiye 'nin Kahve ihracatındaki belli başlı ülkeler 2011 yılı itibariyle :
Kıbrıs
Irak
Hollanda
İran
Serbest Bölgeler
Almanya
Amerika Birleşik Devletleri
Fransa



Kahve İhracat Fiyatlarına baktığımızda 2011 yılı itibariyle dünyada kahvenin

ortalama ithalat fiyatı 4.942 dolardır.



Türkiye kahveyi 2011 yılı itibariyle ortalama 4.292 dolardan ithal etmiştir.

Türkiye'nin 2011 yılı kahve ithalatı 82 milyon 673 bin dolardır.

Türkiye'nin Kahve ithalatında başlıca ülkeleri ve ihracatçı ülkelerin ton kahve ihracat fiyatları şu şekildedir (2011 verileriyle) :
Brezilya Kahve İhracat fiyatı 3.659 dolar
Hollanda Kahve İhracat Fiyatı 11 .785 dolar
İtalya Kahve ihracat Fiyatı 12.547 dolar
Almanya Kahve İhracat Fiyatı 7.819 dolar
isviçre Kahve İhracat Fiyatı 51.522 dolar
Kolombiya Kahve İhracat Fiyatı 6.894 dolar



Dünya Kahve İhracatındaki Belli Başlı Firmalar :





1. Hindistan- Aj Export

2.Hindistan- Allied Overseas

3.Hollanda- Theodorus Niemeyer BV

4.Portekiz-Viúva de Fernando Lages Nabeiro, Lda



Kaynakça : International Trade Center -Trademap
Makarna Ve Kuskus ithalatı



DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE MAKARNA VE KUSKUS İTHALATI &GÜMRÜK VERGİ VE KDV ORANLARI



2011 yılında dünya makarna ve kuskus ithalatı yapan ilk üç ülke sırasıyla : Amerika Birleşik

Devletleri,Almanyave Fransa 'dır.



Türkiye 'nin 20111 yılında makarna ithalatı yaptığı ilk üç ülke:İtalya ,Çin ve İsviçre 'dir.



Makarna ithalatında gümrük vergi oranları:



Gtip 1902.11.00.00.11 ithalatın Avrupa Birliği'nden gümrük vergisi: 10.67EUR/net 100 kg

Gtip 1902.11.00.00.11 ithalatında MFN ülkelerinden ithalatta gümrük vergisi: 7.7%+10.67EUR /net 100 kg



GTİP NO. EU İTHALAT MFN ÜLKELERİ

1902.11.00.00.19 10.67EUR/net 100 kg 7.7%+10.67EUR /net 100 kg

1902.19.10 10.67EUR/net 100 kg 7.7%+10.67EUR /net 100 kg

1902.19.90.00.11 11.37EUR/net 100 kg 7.7%+11.37EUR /net 100 kg

1902.19.90.00.12 11.37EUR/net 100 kg 7.7%+11.37EUR /net 100 kg

1902.19.90.00.13 %0 %7

1902.19.90.00.19 11.37EUR/net 100 kg 7.7%+11.37EUR /net 100 kg

1902.20.10 %37 %37

1902.20.30.10 %37 %37

1902.20.30.90 %37 %37



1902.20.91 2.61EUR/net 100 kg 8.3%+50.89EUR /net 100 kg

1902.20.99 7.41EUR/net 100 kg 8.3%+48.89EUR /net 100 kg

1902.30.10 10.67EUR/net 100 kg 6.4%+40.27EUR /net 100 kg

1902.30.90 4.21EUR/net 100 kg 6.4%+39.01EUR /net 100 kg

1902.40.10 10.67EUR/net 100 kg 7.7%+10.67EUR /net 100 kg

1902.40.90 4.21EUR/net 100 kg 6.4%+30.21EUR /net 100 kg





Daha fazla bilgi için lütfen bize e-mail ile ulaşınız: info@ithalatihracat.biz







Çin'den Toner Dolum Makinaları İthalatı

Çin 'den Toner Dolum Makinaları (Toner Filling Machine ) İthalatı Nasıl Yapılır?



İthalat için özel bir ithalat belgesine gerek yoktur .

Yapacağınız ithalatta mağdur olmamanız açısından websitemizin :

http://www.ithalatihracat.biz/?pnum=153&pt=Nas%C4%B1l%20ithalat%C3%A7%C4%B1%20olunur?

bölümünü inceleyiniz.Ayrıca websitemizin dış ticaret bölümünde ithalat hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İthalat işlemlerinde vergilendirme işlemi (gümrük vergi oranları ) malın çeşidine göre gtip (gümrük tarife istatistik

pozisyonu-product code, harmonized system code vs)'e ve malın menşeine göre değişmektedir.





Satıcıya /İhracatçı firmaya Nasıl Güvenebilirim?

Ticari ataşeliklerimizde ücretsiz firma araştırması yapabilirsiniz ,



Çalıştığımız banka şubelerinden genel müdürlüklere ulaşıp ilgili birimden

ücret karşılığında çalıştığınız firma hakkında bilgi alabilirsiniz .



Bağlantı kurduğunuz şahıs/kişi/kuruluşların e-mail adreslerine dikkat ediniz,

@yahoo.com, @gmail.com, @hotmail.com uzantılı mail adresleriden ziyada

'' @firma'' veya şirket adı ile sona erenler ile iletişime geçiniz.



Firmalarla yaptığınız sözleşmelerin her zaman bir geçerliliği yoktur . Sözleşmelerin yanında

satıcı/ihracatçı firmadan firma imza sirküleri talep ediniz.Ayrıca ithalat yapmadan önce karşı taraftan

malın nerede yükleneceğini sorun ve malın depolandığı yerin göstermesini talep edin.







Yurtdışından ithalatta ödemeyi Nasıl Güvenli Yapabilirim ya da Satıcıya /İhracatçı firmaya Nasıl Güvenebilirim?



İthalatta ödemeyi güvenli şekilde yapmak için :


Satıcıyla yaptığınız sözleşmeye istinaden Nakit Ödemeyi (peşin ödemeyi /cash in advance)

yaptığınız takdirde ödenen peşin bedelin geri ödenme ya da malın yüklenme garantisi yoktur.Peşin ödeme yapmadan önce

satıcının/ihracatçının bankasından PEŞİN ÖDEME GARANTİSİ ( ADVANCE PAYMENT GUARANTEE) talep etmelisiniz.





YURTDIŞINDAN İTHAL ETMEYİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ ÜRÜNÜN KALİTESİNDEN NASIL EMİN OLABİLİRSİNİZ?



Malın üretim aşamasından yükleme aşamasına kadar olan süreyi kapsacak

ve uluslararası saygınlığı olan SGS firmalarınca düzenlenen ya da konusunda

uzman sizin yetkili / yetkililerince düzenlenecek bir

'' GÖZETİM SERTİFKASI (inspection certificate )'' isteyerek ürünün

istenen kalite ve özelliklerde olmasını sağlayabilirsiniz.









TONER DOLUM MAKİNALARI(TONER FİLLİNG MACHINE HS CODE) GTİP NO: 8422.30 Fasıl

GÜMRÜK VERGİ ORANI : %1.7

KDV ORANI : %18





Çin 'den toner dolum makinaları (toner filling machine import) ithalatına başlamadan önce gümrük vergisi, KDV, diğer

masraflar ve yaklaşık maliyet gibi konularda tecrübeli bir gümrük müşavirine danışınız.









Güney Kore 'den Toner Tozu Ve Benzeri Ürünler İthalatı

Güney Kore 'den Toner Tozu Ve Benzeri Ürünler İthalatı Nasıl Yapılır ?



İthalat için özel bir ithalat belgesine gerek yoktur .

Yapacağınız ithalatta mağdur olmamanız açısından websitemizin :

http://www.ithalatihracat.biz/?pnum=153&pt=Nas%C4%B1l%20ithalat%C3%A7%C4%B1%20olunur?




bölümünü inceleyiniz.Ayrıca websitemizin dış ticaret bölümünde ithalat hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İthalat işlemlerinde vergilendirme işlemi (gümrük vergi oranları ) malın çeşidine göre gtip (gümrük tarife istatistik

pozisyonu-product code, harmonized system code vs)'e ve malın menşeine göre değişmektedir.



Toner tozu ve benzeri ürünler 3707 gtip no

G.Kore'den ithalinde

KDV oranları %18,

Gümrük vergi oranı için %6



Güney Kore'den toner tozu ve benzeri ürünlerin ithalatına başlamadan önce gümrük vergisi, KDV, diğer masraflar ve

yaklaşık maliyet gibi konularda tecrübeli bir gümrük müşavirlerine danışınız.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Formu/Contact Form

Ad

E-posta *

Mesaj *